muzyka

Home / 7 klasa / muzyka

muzyka

    27.05.2020 r.

Temat: Formy muzyczne – przypomnienie wiadomości.

Wykorzystując dostępne źródła, przypomnij jakie znasz formy polifoniczne.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 03.06.2020 r.

20-05-2020

Temat: Instrumenty dęte drewniane.

Wykorzystując dostępne źródła, wymień i opisz budowę

instrumentów dętych drewnianych.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 27.05.2020 r.

13-05-2020

Temat: Instrumenty dęte blaszane.

Wykorzystując dostępne źródła, wymień instrumenty dęte blaszane

oraz opisz ich budowę.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 20.05.2020 r.

Klasa VII       06.05.2020 r.

Temat: Instrumenty – podział i klasyfikacja. Przypomnienie wiadomości.

1. Wykorzystując dostępne źródła. Zapisz na jakie podstawowe grupy dzielimy instrumenty.

2. Jak dzielimy instrumenty strunowe?

3. Wymień instrumenty strunowe smyczkowe.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 13.05.2020 r.

   


 

 29-04-2020

 

Temat: Ta muzyka w nas pozostanie.

1. Jakie są Twoje preferencje muzyczne?

Zapisz swój ulubiony gatunek muzyczny i uzasadnij swój wybór.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 06.05.2020 r.

22-04-2020

Klasa VII      22.04.2020 r.

Temat: XX wiek i muzyka współczesna

1. Przeczytaj z podręcznika str. 136 – 137

2. Wymień głównych polskich kompozytorów XX wieku

3. Wykorzystując dostępne źródła wymień wykonawców polskich i zagranicznych

kojarzonych z rock and rollem i rockiem.

Wszystkie informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 29.04.2020 r.


15.04.2020 r.

Temat: Klasycyzm i romantyzm.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 132 – 135

2. Wymień i zapisz głównych kompozytorów epoki klasycyzmu

oraz wymień nazwy utworów jakie tworzyli.

3. Wykorzystując dostępne źródła, zapisz utwory jakie pisał Fryderyk Chopin.

Wszystkie informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 22.04.2020 r.


    08.04.2020 r.

Temat: Muzyka średniowiecza i baroku

  1. Przeczytaj z podręcznika str. 126 – 131
  2. Wyjaśnij pojęcie chorału gregoriańskiego. Zapisz w zeszycie i prześlij na adres:

lukasz.mac@o2.pl do dnia 15.04.2020 r.

  1. Wykorzystując dostępne źródła, odpowiedz i zapisz w zeszycie, czym była suita

i co wchodziło w jej skład. Odpowiedź prześlij na adres: lukasz.mac@o2.pl

do dnia 15.04.2020 r.


01-04-2020

Temat: Wycieczka na Czarny Ląd.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 123 – 125

2. Zapisz w zeszycie epoki jakie występują w muzyce oraz określ czas trwania

każdej z nich, tak jak w podręczniku str 123

3. W dostępnych źródłach znajdź informację, jakie role pełniła muzyka w starożytnych

cywilizacjach: Grecji, Rzymu, Mezopotamii, Egiptu, Palestyny, Chin, Japonii.

Informację w formie elektronicznej proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl

do dnia 08.04.2020 r.


Temat: Operetka i musical

  1. Przeczytaj z podręcznika (str. 120 – 122)
  2. Wyjaśnij termin „Operetka” oraz „Musical”
  3. Wysłuchaj utwór Janusza Stokłosy „Brzdęk” dostępny na https://www.youtube.com/watch?v=Povr1ZmscUg

oraz wymień instrumenty i głosy jakie słychać w tym utworze

Proszę o przesłanie na adres mailowy lukasz.mac@o2.pl odpowiedzi z punktu 3.

Proszę również o przesłanie na ten sam adres opisu działalności Kabaretu Starszych Panów z lekcji:

„Nasze żarty muzyczne”

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]