biologia

Home / 5 klasa / biologia

biologia

04-06-2020

Temat: Korzeń i pęd roślin okrytonasiennych.
Proszę zapoznać się z tematem w podręczniku str.139-144.
Zwróćcie uwagę ( również w swoim otoczeniu – ogród, łąka,las, kwiaty doniczkowe ), w jaki sposób korzeń i liść są przystosowane do pełnienia swych funkcji oraz jakie części można wyróżnić w liściu.


29-05-2020

Bardzo proszę osoby zainteresowane poprawą oceny końcoworocznej o indywidualny kontakt ze mną przez mail (przypominam a_l_i_s@wp.pl ) , bądź przez messenger.

21-05-2020

Temat: Cechy charakterystyczne i znaczenie roślin okrytonasiennych.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 133-138.
Z lekcji dowiesz się: dlaczego roślin okrytonasiennych jest znacznie więcej niż innych; czym różni się krzewinka od krzewu; jakie drzewa liściaste rosną w Polsce w warunkach naturalnych oraz w jaki sposób nasze życie zależy od roślin okrytonasiennych.

14-05-2020

Temat: Rośliny nagonasienne.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 127-132.
Proszę zwrócić szczególną uwagę na:
-dlaczego wytwarzanie nasion jest korzystne dla roślin;
-skąd wzięła się nazwa rośliny nagonasienne;
-co różni rośliny nagonasienne od innych roślin;
-jakie jest znaczenie roślin nagonasiennych w przyrodzie i dla człowieka.
W zeszycie proszę o wypisanie kilku gatunków roślin iglastych, które występują w Polsce.

07-05-2020

Temat: Tkanki roślinne.
Proszę o przeczytanie informacji w podręczniku na stronach 122-125. Dowiecie się co to są tkanki oraz w jaki sposób budowa tkanek związana jest z ich funkcjami. Zwróćcie szczególną uwagę czym różnią się tkanki twórcze od tkanek stałych oraz po co w roślinie niezbędne jest występowanie dwóch rodzajów tkanki przewodzącej.

30-04- 2020

KLASA V
Temat: Budowa roślin.
Temat obszerny, dlatego podzieliłam go na części. Dziś proszę o przeczytanie w podręczniku stron 120-121.
Praca do wykonania: proszę o narysowanie w zeszycie rośliny okrytonasiennej ( to znaczy takiej , która wytwarza owoce, może być np. pomidor) i podpisanie jej organów.

16-04-2020

Temat: Protisty, grzyby, rośliny zarodnikowe – zadania.
Proszę o wykonanie zadań z załącznika.

02-04-2020

Temat: Protisty,grzyby i rośliny zarodnikowe – powtórzenie.
Zakończyliśmy dział 3, w związku z tym proszę o przeczytanie podsumowania działu w podręczniku str. 112-114, a następnie o rozwiązanie zadań w zeszycie ze stron 115-118
(sprawdź, co umiesz).
Proszę o systematyczne powtórki, gdyż po świętach będę sprawdzać Waszą wiedzę z tego działu.

Temat: Paprociowe, widłakowe, skrzypowe.

 

Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku str. 107 – 111.

Zwróć szczególną  uwagę na to jakie rośliny są zaliczane do paprociowatych, widłakowatych i skrzypowych oaz gdzie one występują. Dlaczego co roku wiosną w lasach pojawiają się liście paproci. Dowiedz się z czego powstał węgiel kamienny.

Praca domowa:

Naszkicuj w zeszycie liście paproci i podpisz elementy jej budowy. Wyjaśnij pod rysunkiem co to znaczy, że paprociowe, widłakowe i skrzypowe są roślinami zarodnikowymi.

Proszę o wysłanie zdjęć pracy domowej na mój adres a_l_i_s@wp.pl

do przyszłego czwartku.