matematyka

Home / 4 klasa / matematyka

matematyka

22-06-2020

Temat: Pole powierzchni prostopadłościanu (22.06; 23.06)

Pole powierzchni prostopadłościanu to suma pól wszystkich jego ścian. Oznaczamy je skrótem Pc (Pole całkowite).

Przy obliczaniu pola powierzchni prostopadłościanu wykorzystujemy fakt, że prostopadłościan ma trzy pary jednakowych ścian.

Sześcian ma 6 jednakowych ścian. Aby obliczyć  pole powierzchni sześcianu obliczamy pole jednej ściany i mnożymy przez 6.

Ćwiczenie 1/67

Pole ściany nr 1 = 4 * 1 = 4 cm2

Pole ściany nr 2 = 2 * 4 = 8 cm2

Pole ściany nr 3 = 4 * 1 = 4 cm2

Pole ściany nr 4 = 2 * 4 = 8 cm2

Pole ściany nr 5 = 1 * 2 = 2 cm2

Pole ściany nr 6 = 1 * 2 = 2 cm2

Pole powierzchni prostopadłościanu Pc = 28 cm2.

Ćwiczenie 3/68

a)Długość krawędzi sześcianu : 1 cm

Pole powierzchni sześcianu: 6 * 1 cm * 1 cm = 6 * 1 cm2 = 6 cm2

b)Długość krawędzi sześcianu : 5 cm

Pole powierzchni sześcianu: 6 * 5 cm * 5 cm = 6 * 25 cm2 = 150 cm2

c)Długość krawędzi sześcianu : 10 m

Pole powierzchni sześcianu: 6 * 10 m * 10 m = 6 * 100 m2 = 600 m2

d)Pole powierzchni sześcianu: 6 mm2

6 mm2 : 6 = 1 mm2 Jeżeli pole jednej ściany wynosi 1 mm2 to długość krawędzi wynosi 1 mm.

d)Pole powierzchni sześcianu: 54 cm2

54 cm2 : 6 = 9 cm2 Jeżeli pole jednej ściany wynosi 9 cm2 to długość krawędzi wynosi 3 cm.

d)Pole powierzchni sześcianu: 2400 m2

2400 m2 : 6 = 400 m2 Jeżeli pole jednej ściany wynosi 400 m2 to długość krawędzi wynosi 20 m.

Ćwiczenie 4/68

Pierwszy prostopadłościan: 2 ściany mają wymiary 2×1; 2 ściany mają wymiary 2×9; 2 ściany mają wymiary 1×9.

Pc = 2 * 2 * 1 + 2 * 2 * 9 + 2 * 1 * 9 = 4 + 36 + 18 = 58

Drugi sześcian Pole jednej ściany: 3 * 3 = 9; Pc = 6 * 9 = 54

Trzeci prostopadłościan: 2 ściany mają wymiary 2×5; 2 ściany mają wymiary 3×5; 2 ściany mają wymiary 2×3.

Pc = 2 * 2 * 5 + 2 * 3 * 5 + 2 * 2 * 3 = 20 + 30 + 12 = 62

Czwarty  prostopadłościan: 4 ściany mają wymiary 20×1; 2 ściany mają wymiary 1×1.

Pc = 4 * 20 * 1 + 2 * 1 * 1 = 80 + 2 = 82

Zadanie do samodzielnego wykonania 2/67

Temat: Prostopadłościany i sześciany – powtórzenie wiadomości (24.06)

W ramach powtórzenia proszę wykonać  Sprawdź, czy umiesz Ćwiczenia str. 69


15-06-2020

 

Temat: Siatki prostopadłościanów(15 i 19.06)

Siatka prostopadłościanu powstaje, gdy rozetniemy bryłę wzdłuż kilku krawędzi i rozłożymy na płaskiej powierzchni.

Proszę zapoznać się z poniższym filmem

https://www.youtube.com/watch?v=CjEV0wfj5Ng

Ćwiczenie 2/64

Siatka prostopadłościanu składa się z sześciu połączonych ze sobą prostokątów. Równoległe do siebie ściany muszą mieć takie same wymiary.

Ćwiczenie 3/65

  1. a) Siatka sześcianu to sześć połączonych ze sobą kwadratów o jednakowych wymiarach. Każdy kwadrat ma bok o długości 1cm.

b)Siatka prostopadłościanu składa się z 2 ścian o wymiarach 2cmx1cm, 2 ścian o wymiarach 1cmx1,5cm oraz 2 ścian o wymiarach 2cmx1,5cm. Ściany te muszą być połączone w ten sposób aby po wycięciu i złożeniu tworzyły prostopadłościan.

b)Siatka prostopadłościanu składa się z 4 ścian o wymiarach 1cmx2cm oraz 2 ścian o wymiarach 2cmx2cm. Ściany te muszą być połączone w ten sposób aby po wycięciu i złożeniu tworzyły prostopadłościan.

Zadania do wykonania Zeszyt Ćwiczeń 1,2,3,4,5/64 – 66

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl

 

 


08-06-2020

Temat: Opis prostopadłościanu (08.06 i 09.06)

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której wszystkie ściany są prostokątami.

Sześcian to prostopadłościan, w którym wszystkie ściany są kwadratami.

Prostopadłościan to np.: karton po mleku, pudełko zapałek, książka, sześcian to np.: kostka do gry, kostka Rubika.

Prostopadłościan ma 6 ścian, 12 krawędzi i 8 wierzchołków.

Proszę zapoznać się z poniższym filmem.

https://www.youtube.com/watch?v=QPhLDw3hyxQ

Zadania do wykonania Zeszyt Ćwiczeń str. 60-63

Niektóre zadania wykonamy podczas lekcji online. Zadania, których nie zrobimy w czasie lekcji proszę wysłać na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl.


01-06-2020

Temat: Wycinanki i układanki (01.06; 02.06)

Zadania do wykonania Ćwiczenie 1,2,3,4,5,6,9/53-57

Temat: Pola figur – powtórzenie wiadomości(03.06; 05.06)

Zadania do wykonania Ćwiczenie 1,2,3,4,6/58-59

Podręcznik zadanie 1,2,3,6,7,8/212-213

Niektóre zadania wykonamy podczas lekcji online. Zadania, których nie zrobimy w czasie lekcji proszę wysłać na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl


25-05-2020

Temat: Figury geometryczne-powtórzenie wiadomości (25.05)

Zadania do wykonania Ćwiczenia str.42-45 (bez zadania 16 str.45)

 

Temat: Co to jest pole figury? (26.05)

https://epodreczniki.pl/a/pole-figury-jednostki-pola/DCUIIo7FO

Zadania do zrobienia Ćw. str. 46

 

Temat: Jednostki pola. Pole prostokąta(27.05; 29.05)

 

Pola figur wyrażamy w następujących jednostkach: mm2, cm2, dm2, m2, km2.

Pole prostokąta obliczamy mnożąc długość tego prostokąta przez jego szerokość. Długość i szerokość muszą być wyrażone w tych samych jednostkach.

Np. Oblicz pole powierzchni:

 a)prostokąta o wymiarach 2cm x 4cm

P = 2 * 4 = 8cm2

b)prostokąta o wymiarach 15mm x 3cm

15mm = 1,5cm; P = 1,5*3 = 4,5cm2

c)kwadratu o wymiarach 5cm x 5cm

P = 5 * 5 = 25 cm2

 

Ćw. 4 str.48

Zielony kwadrat ma boki długości 2cm, zatem P=2 * 2=4cm2.

Pomarańczowy prostokąt ma wymiary 1cm x 3cm, zatem P=1 * 3 = 3cm2.

Żółty prostokąt ma wymiary 2cm x 4cm, zatem P= 2 * 4 = 8cm2.

Różowy kwadrat ma boki długości 2cm, ponieważ pole mamy podać w mm2 musimy podać długości boków w mm, 2cm = 20mm  zatem P = 20 * 20 = 400cm2.

Zielony prostokąt ma wymiary 15mm x 25mm, zatem P=15 * 25 = 375mm2.

Fioletowy prostokąt ma wymiary 15mm x 10mm, zatem P=15 * 10 = 150mm2.

Ćw. 5 str. 48

Wymiary prostokąta: 7cm x 8cm; P= 7 * 8 = 56cm2.

Wymiary prostokąta: 10cm x 10cm; P= 10 * 10 = 100cm2.

Wymiary prostokąta: 6dm x 9dm; P= 6 * 9 = 54dm2.

Wymiary prostokąta: 25m x 20m; P= 25 * 20 = 500m2.

 

Zadania do zrobienia Ćw. str. 47 -49

 

Niektóre zadania wykonamy podczas lekcji online.

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl

 

 


18-05-2020

Temat: Koła  okręgi (18.05; 19.05)

https://www.youtube.com/watch?v=AMzp1N7DpfQ

Obrysuj dwie monety. Pokoloruj wnętrze jednej figury. Pokolorowana figura to koło. Obrysowana linia to okrąg. (Zobacz podręcznik str. 137)

Do rysowania kół i okręgów służy cyrkiel. Narysuj okrąg zaznacz w nim środek. Narysuj dowolny promień, średnicę i cięciwę. (Zobacz podręcznik str. 138).

Średnica okręgu jest dwa razy dłuższa niż jego promień.

Zadania do wykonania Ćwiczenia str.31-34

Ćw.2/31

Figura narysowana kolorem zielonym to okrąg. Punkt O to środek okręgu. Odcinki OA, OB, OC i OD to promienie.

Ćw.4/31

Do okręgu należą punkty, które leżą na linii czyli A, F, G.

Do koła o środku w punkcie O i promieniu OA należą punkty które lezą na okręgu i wewnątrz koła czyli: A, F, G, H, D, I, O, C.

Punkty, które należą do koła a nie należą do okręgu to C, O, I, H, D.

 

 

Temat: Co to jest skala? (20.05; 22.05)

Jeżeli chcemy narysować na kartce duży obiekt np. samochód musimy odpowiednio zmniejszyć wszystkie jego rozmiary, jeśli chcemy narysować bardzo mały obiekt np.: mrówkę, musimy powiększyć jej rozmiar. Mówimy wówczas, że rysunki wykonujemy w skali.

Notatka

Skala określa ile razy wymiary na rysunku są mniejsze lub ile razy są większe od wymiarów rzeczywistych.

Skala 1:2 ( jeden do dwóch) oznacza, że  rzeczywiste rozmiary zostały pomniejszone 2 razy.

Jeżeli np. odcinek ma długość 10 cm to narysowany w skali 1:2 będzie miał 5 cm.

Skala 2:1 (dwa do jednego) oznacza, że rzeczywiste rozmiary zostały powiększone dwa razy.

Jeżeli np. odcinek ma długość 10 cm to narysowany w skali 2:1 będzie miał 20 cm.

Skala 1:1 oznacza, że rzeczywisty rozmiar jest taki sam jak na rysunku.

Jeżeli np. odcinek ma długość 10 cm to narysowany w skali 1:1 będzie miał 10 cm.

Ćw.1 str. 35

Odcinek CD ma 3cm.

W skali 1:2 będzie dwukrotnie pomniejszony czyli będzie miał 1,5cm.

W skali 2:1 będzie dwukrotnie powiększony czyli będzie miał  6cm.

Ćw. 2 str.35

Pierwszy odcinek ma 6cm, czyli został powiększony 3 razy Skala 3:1

Drugi odcinek skala 2:1.

Trzeci odcinek ma 2cm skala 1:1

Czwarty 1cm skala 1:2

Ćw. 4/36

Rysując prostokąt w skali 1:3 zmniejszamy trzykrotnie jego długość i szerokość. Rysując w skali 2:1 powiększamy 2-krotnie długość i szerokość.

Ćw.8/38

a)Długość samochodu na rysunku wynosi 44mm.

Rzeczywista długość samochodu jest 100 razy większa czyli ma

44mm * 100 = 4400mm = 4,4m.

b)Długość helikoptera na rysunku 51mm.

Rzeczywista długość helikoptera jest 400 razy większa czyli ma

51mm * 400 = 20400mm = 20,4m.

c)Wysokość dinozaura ma 25 mm.

Rzeczywista długość samochodu jest 200 razy większa czyli ma

25mm * 200 = 5000mm = 5m.

d)Rozpiętość skrzydeł motyla na rysunku ma 40mm.

Rzeczywista rozpiętość skrzydeł motyla jest 5 razy mniejsza czyli ma 40mm : 5 = 8mm

  1. e) Długość tranzystora na rysunku wynosi 45mm.

Rzeczywista długość tranzystora jest 3 razy mniejsza czyli ma 45mm : 3 = 15mm

  1. f) Długość żaglowca na rysunku wynosi 30mm.

Rzeczywista długość żaglowca jest 1000 razy większa czyli ma

30mm * 1000 = 30000mm = 30m.

 

Niektóre zadania wykonamy podczas lekcji online.

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl

 


11-05-2020

Temat: Wielokąty (11.05.)

Notatka

Wielokąt – figura płaska ograniczona linią łamaną zamkniętą. Boki tej łamanej nazywamy bokami wielokąta, zaś jej wierzchołki nazywamy wierzchołkami wielokąta. Każdy wielokąt ma po tyle samo boków, wierzchołków i kątów. Wielokąty, które mają trzy kąty, nazywamy trójkątami, wielokąty z czterema kątami to czworokąty itd.

Przekątna wielokąta to odcinek który łączy dwa wierzchołki wielokąta i nie jest jego bokiem.

Obwód wielokąta to suma długości wszystkich boków wielokąta.

Zadania do wykonania  Zeszyt ćwiczeń str. 23-24

Ćw.1 Nie są wielokątami figury, które mają łuki jak np.; koło, półkole

Ćw. 3 Wierzchołki wielokąta to punkty W, I, E, L, O, K, Ą, T

Boki wielokąta to odcinki: WI, IE, EL, LO, OK, KĄ, ĄT, TW

Ćw. 6 Do trójkąta ABC należą punkty: A, B, C, D, F, K, I, E

Nie należą punkty: H, J

Ćw. 7 WRST, WSTU, RSTU, WRTU, WRSU

 

Temat: Prostokąty i kwadraty (12.05)

Notatka

Prostokąt to czworokąt, który ma cztery kąty proste.

(narysuj prostokąt)

Kwadrat to prostokąt, który ma boki równej długości.

(narysuj kwadrat)

 

Zadania do wykonania: Zeszyt ćwiczeń str. 25-26

Ćw. 2 Prostokąty to figury oznaczone numerami: III, IV, VIII, XI, XV, XII, XIV, XVIII

Kwadraty: IV, XI, XV

Ćw. 5 a). Wymiary prostokąta to 4,7cm x 2 cm lub 47mm x 20 mm

Wymiary kwadratu 2,5 cm x 2,5 cm lub 25 mm x 25 mm

 

 

Temat: Obwody prostokątów  i kwadratów (13.05, 15.05)

Notatka

Obwód wielokąta to suma długości wszystkich boków wielokąta.

Obwód prostokąta o wymiarach 3 cm x 2 cm wynosi:

2 * 3 cm + 2 * 2 cm = 6 cm + 4 cm = 10 cm

Obwód kwadratu o boku 4 cm wynosi

4*4 cm =16 cm

Zadania do wykonania  Zeszyt ćwiczeń str. 27-28

Zadania wykonamy podczas lekcji online.

Po zrobieniu zadań z tematów: Wielokąty i Prostokąty i kwadraty proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl


04-05-2020

Temat: Kąty (04.05; 05.05)

Proszę zapoznać się z poniższym filmem

https://pistacja.tv/film/mat00205-budowa-kata-rodzaje-katow?playlist=134

Notatka

Budowa kąta. W kącie można wskazać ramiona i wierzchołek. Ramiona to półproste, a wierzchołek to ich wspólny początek. (proszę narysować w zeszycie kąt i podpisać ramiona i wierzchołek rys. str. 124 podręcznik).

Kąty dzielimy na

– ostre

-proste

-rozwarte

-półpełne

-pełne

-wklęsłe

(proszę narysować w zeszycie każdy rodzaj kąta podręcznik str. 125 i 126)

Zadania do wykonania Ćwiczenie 1,2,3,4,5/16 i 17

Temat: Mierzenie kątów (06.05; 08.05)

Do mierzenia kątów służy kątomierz.

https://pistacja.tv/film/mat00206-miara-katowa?playlist=134

Notatka

Jednostką miary kąta jest 1 stopień (10).

Kąt prosty ma 900.

Kąt ostry ma mniej niż 900.

Kąt rozwarty ma więcej niż 900 i mniej niż 1800.

Kąt półpełny ma 1800.

Kąt pełny ma 3600.

Kąt wklęsły ma więcej niż 1800  i mniej niż 3600.

 

Sposób mierzenia kątów jest przedstawiony na poniższym filmie.

https://pistacja.tv/film/mat00207-mierzenie-katow?playlist=134

Zadania do wykonania Ćwiczenia 1,2,3,4,5,7,8,9/18-22


27-04-2020

Temat: Odcinki prostopadłe i odcinki równoległe (27.04)

Notatka

Dwa odcinki są prostopadłe, jeśli leżą na prostych prostopadłych.

Dwa odcinki są równoległe, jeśli leżą na prostych równoległych lub na tej samej prostej.

Ćw. 1/11

Należy sprawdzić przy pomocy ekierki czy między odcinkami lub prostymi na których te odcinki leżą jest kąt prosty

Ćw.3/11

Odcinki prostopadłe do odcinka CD to: BF, AI, AE, EI, DH

Zadania do wykonania: Ćw.1,3,4,5,6/12

Zad. 1 i 3 /120 Podręcznik

 

Temat: Mierzenie długości (28.04, 29.04)

Notatka

Jeżeli długość odcinka AB wynosi 3 cm 6 mm to zapisujemy to w następujący sposób: |AB|=3cm 6 mm

Jednostki długości to: mm, cm, dm, m, km.

1 cm = 10 mm

1 dm = 10 cm

1 m = 100 cm = 10 dm

1 km = 1000 m

Zadania do wykonania: Ćw. Str. 13,14,15

Zad. 1 i 2/122 Podręcznik

Cześć zadań wykonamy wspólnie podczas lekcji online.

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl


20-04-2020

Temat: Proste, półproste, odcinki (20.04; 21.04)

Od tej lekcji zaczniemy geometrię. Proszę przygotować gładki zeszyt, linijkę, ekierkę, kątomierz, cyrkiel, ołówek.

Poniższy film omawia czym jest punkt, odcinek, łamana, prosta i półprosta.

https://www.youtube.com/watch?v=BaDRIqKRxg8

 

Pojęcia te omówione są też w podręczniku str. 112-114

Proszę zrobić notatkę w zeszycie: narysować i podpisać: punkt A, odcinek AB, łamaną otwartą EFGHI, łamaną zamkniętą JKLŁM, prostą g, półprostą CD.

Przez jeden punkt przechodzi nieskończenie wiele prostych. Przez dwa punkty przechodzi dokładnie jedna prosta.

Zadania do wykonania Zeszyt ćwiczeń strony: 3,4,5,6

 

Temat: Wzajemne położenie prostych(22.04; 24.04)

Poniższy film omawia proste prostopadłe i proste równoległe

https://www.youtube.com/watch?v=Z1SD2W_SzKg

Proste równoległe występujące w życiu codziennym to np.: tory kolejowe, okno(rama górna i dolna), drzwi(góra i dół). Prostopadłe: stół (bok i góra), zeszyt (bok i góra), szafa(bok i góra).

Podręcznik strona 116-118

Notatka w zeszycie

Proste prostopadłe przecinają się pod kątem prostym. (proszę narysować dwie proste prostopadłe a i b)

Proste równoległe to proste które się nigdy nie przetną. Odległość między nimi jest cały czas jednakowa.  (proszę narysować dwie proste równoległe c i d).

Zadania do wykonania Zeszyt ćwiczeń strony: 7,8,9,10

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl


15-04-2020

Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych (15.04, 17.04)

 

Poniższe dwa filmy dotyczą pamięciowego i pisemnego odejmowania ułamków dziesiętnych.

https://www.youtube.com/watch?v=YKVuhLJl-9g

https://www.youtube.com/watch?v=jr58hkXreQQ

Gdy odejmujemy sposobem pisemnym dwa ułamki podpisujemy przecinek pod przecinkiem, jedności pod jednościami, części dziesiąte pod dziesiątymi itd., a następnie postępujemy tak samo jak przy odejmowaniu liczb naturalnych.

Gdy odejmujemy ułamki sposobem pisemnym, dopisujemy zera w odjemnej jeśli liczba cyfr po przecinku nie jest jednakowa np.:.

3,45 – 4,293 = 3,450 – 4,293

Zadania Ćwiczenia str. 84, 85, 86 i 87

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl

 

Od następnej lekcji zaczniemy geometrię. Proszę przygotować  gładki zeszyt, linijkę, ekierkę, kątomierz, cyrkiel, ołówek.

 


04-04-2020

 06-09.04.2020

 

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych (pn,wt,śr)

Na poniższych filmach jest wyjaśniony sposób dodawania ułamków dziesiętnych pamięciowo i w sposób pisemny.

https://www.youtube.com/watch?v=wBAYgnwniXI

https://www.youtube.com/watch?v=JhsRo2EdyQw

Dodając w pamięci liczby dziesiętne, dodajemy całości do całości, a części dziesiętne do części dziesiętnych, np. W praktyce można dodawać ułamki jak liczby naturalne i wstawiać przecinki.

a)0,3 + 0,4 = 0,7 (3+4=7)

b)0,4 + 0,8 = 1,2 (4+8=12)

c)4,5 + 3,7 = 8,2 (45+37=82)

d)0,6 + 0,4 =1,0 (6+4=10)

e)2,3 + 6,7=9,0 (23+67=90)

Trudniejsze obliczamy sposobem pisemnym. Przy obliczaniu sposobem pisemnym pamiętamy o tym aby podpisywać  przecinek pod przecinkiem, jedności pod jednościami, dziesiątki pod dziesiątkami, części dziesiąte pod dziesiątymi itd.

Zadania Ćwiczenia str. 82 i 83

Podręcznik zad 1,2,3,4,5,6,7/199 i 200

Po zrobieniu zadań proszę wysłać zdjęcia na mój Messenger lub mail emilkaj@op.pl


Zadania na tydzień od 30.03 do 03.04.

KLASA 4

Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego.

Proszę zapoznać się na początek z poniższymi filmami

https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-i-odczytywanie-liczb-dziesietnych/D9jp590Uw

https://pistacja.tv/film/mat00125-liczby-dziesietne-wprowadzenie?playlist=216

https://pistacja.tv/film/mat00126-ulamki-o-mianownikach-10-100-1000?playlist=216

Rozszerzanie ułamka dziesiętnego

0,7=0,70=0,700=0,7000=0,70000

Skracanie ułamka dziesiętnego

0,60000=0,6000=0,600=0,60=0,6

Ułamek dziesiętny nie zmienia wartości gdy do ostatniej cyfry po przecinku dopisujemy lub skreślamy zera.

Zatem np.: 0,4=0,40   9,0=9   12,89=12,890

Proszę zrobić zadanie 1,2/79 zeszyt ćwiczeń oraz zad. 1,2/192 podręcznik

Cw.3/79

0,3m=0,30m=30cm bo 1cm=0,01m

0,05kg=0,050kg=50g bo 1g=0,001kg

0,8kg=0,80kg=80dag bo 1dag=0,01kg

0,4km=0,400km=400m

0,02t=0,020t=20kg

0,9kg=0,900kg=900g

Cw.4/79

5,2km=5km200m

24,8kg=24kg80dag

6,5m=6m50cm

Proszę o zrobienie zadania 4 i 5/79 zeszyt ćw. i zadań 4,5/193 podręcznik

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych

Aby porównać dwa ułamki dziesiętne należy porównać kolejne cyfry w obu liczbach.

Np.: 9,532 i 9,534

Najpierw porównujemy całości. W obu ułamkach są to 9.

Następnie porównujemy części dziesiąte (czyli pierwsze liczby po przecinku). W obu ułamkach są to 5.

Następnie porównujemy części setne (czyli drugie liczby po przecinku). W obu ułamkach są to 3.

Następnie porównujemy części tysięczne (czyli trzecie liczby po przecinku). W pierwszym ułamku jest to 2 w drugim 4. Zatem 9,532 < 9,534.

Np.: 0,876 i 0,9

Dla ułatwienia ułamek 0,9 można zapisać 0,900. Wówczas 0,876 < 0,900 (patrzymy na części dziesiąte).

Proszę o zrobienie zadań z zeszytu ćwiczeń str.80 i 81

Po zrobieniu zadań proszę wysłać  zdjęcia na mój Messenger.