Wycieczka Kraków – Ogrodzieniec

Kraków jest najczęściej odwiedzanym przez turystów miastem w Polsce, dlatego nie mogło nas tam zabraknąć. Zabytki centrum Krakowa są wszystkim znane, chociaż dopiero spacer z przewodnikiem obdarzonym dużym poczuciem humoru pozwolił nam  odkryć ich sekrety. Wyprawę rozpoczęliśmy na Wzgórzu Wawelskim. Tu uczniowie naszej szkoły mieli okazję zwiedzić Katedrę, a także zejść do krypt wawelskich, wspiąć się na wieżę i dotknąć serca Dzwonu Zygmunta. Poznaliśmy historie naszych władców, królów oraz świętego Stanisława. Atrakcją zwiedzania były również przepiękne komnaty królewskie, spacer po Sukiennicach oraz Kościół Mariacki. Po trudach zwiedzania czekały na nas stragany z pamiątkami oraz pyszny obiad na Starym Rynku.

Gdy nabraliśmy sił ruszyliśmy w drogę powrotną, ale po drodze odwiedziliśmy jeszcze ruiny zamku Ogrodzieniec. Zamek ten, to największe, najbardziej malownicze i najwyżej położone na Jurze „Orle Gniazdo”.  Dodatkowo na sam koniec naszej podróży wyjrzało słońce, co spowodowało, że ruiny były jeszcze piękniejsze.

Była już godzina 19:00 gdy wyruszyliśmy do domu, zabierając ze sobą, oprócz zakupionych pamiątek i bogatych zbiorów zdjęć, również wspomnienia.