muzyka
27-05-2020
Temat: Koncert życzeń uczniów.
Wykorzystując dostępne źródła przypomnij jakie znasz rodzaje głosów.
Wyjaśnij pojęcie „chór”.
Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 03.06.2020 r.
20-05-2020
Temat: Gorąca Grecja i deszczowa Anglia.
1. Przeczytaj z podręcznika str. 125 – 127.
2. Wyjaśnij pojęcie ” sirtaki”
3. Wykorzystując dostępne źródła, opisz życie i twórczość J.F. Haendla.
Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 27.05.2020 r.
13-05-2020
Temat: Na południe Europy – Austria i Włochy
1. Przeczytaj z podręcznika str. 122 – 124.
2. Wymień i zapisz trzech klasyków wiedeńskich.
3. Wyjaśnij pojęcie „jodłowanie”.
4. Przypomnij, co wiesz o operze. Wyjaśnij pojęcia: uwertura, scenografia, partytura, batuta,
aria, duet, tercet, kurtyna, akt, scena, libretto operowe.
Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 20.05.2020 r.
Klasa VI 06.05.2020 r.
Temat: U naszych najbliższych sąsiadów. Rosja i Czechy.
1. Przeczytaj z podręcznika str. 118 – 121.
2. Wyjaśnij pojęcie „Trepak” oraz znajdź w dostępnych źródłach nazwy innych tańców rosyjskich.
3. Wysłuchaj utworu Bedrich’a Smetana „Wełtawa” z poematu symfonicznego „Moja ojczyzna”
https://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU i zastanów się w jaki sposób melodia
ilustruje płynącą w rzece wodę?
Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 13.05.2020 r.
29-04-2020
Temat: Zaproszenie na koncert.
1. Przeczytaj z podręcznika str. 113 – 115.
2. Wyjaśnij słowo „filharmonia” oraz gdzie w Twojej okolicy znajduje się filharmonia.
3. Wyjaśnij pojęcie „akustyka” i jakie ona ma znaczenie w sali koncertowej.
Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 06.05.2020 r.
22-04-2020
Klasa VI 22.04.202 r.
Temat: Współcześni wirtuozi – znaczenie improwizacji w jazzie
1. Przeczytaj z podręcznika str. 109 – 112
2. Wymień znanych współczesnych wirtuozów
3. Wyjaśnij pojęcie „alla breve”
4. Jakie znaczenie ma improwizacja w jazzie?
Wszystkie informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 29.04.2020 r.
15.04.2020 r.
Temat: Mistrzowie instrumentów. Niccolo Paganini – kompozytor i wirtuoz skrzypiec.
1. Przeczytaj z podręcznika str. 104 – 108.
2. Wykorzystując dostępne źródła, opisz sylwetkę Niccolo Paganiniego.
3. Rozwiąż supełek muzyczny oraz wyjaśnij pojęcie „Wirtuoz”.
Wszystkie informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 22.04.2020 r.
08-04-2020
Temat: Ocalić od zapomnienia.
- Przeczytaj z podręcznika str. 99 – 101
- Wymień cechy charakterystyczne dla muzyki podlasia, lubelszczyzny, oraz regionu rzeszowskiego.
Zapisz i prześlij na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 15.04.2020 r.
- W kilku zdaniach przedstaw sylwetkę Witolda Lutosławskiego. Korzystając ze strony internetowej
www.lutoslawski.org.pl wymień tytuły utworów instrumentalnych oraz piosenek dla dzieci.
Zapisz i prześlij na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 15.04.2020 r.
01-04-2020
Temat: Nasze muzyczne dzieło sztuki.
1. Przeczytaj z podręcznika str. 94 – 98
2. Co to są instalacje dźwiękowe? Zapisz w zeszycie.
3. Rozwiąż supełek muzyczny ze str. 98 oraz znajdź w dostępnych źródłach
wyjaśnienie tego pojęcia.
Odpowiedź proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 08.04.2020 r.
Temat: Eksperymenty Kompozytorów XX wieku
- Przeczytaj z podręcznika (str. 90 – 92)
- Wyjaśnij pojęcie aleatoryzm oraz sonoryzm i zapisz w zeszycie.
- Jaka jest różnica pomiędzy tymi nurtami. Odpowiedź proszę wysłać na adres: lukasz.mac@o2.pl