muzyka

Home / 6 klasa / muzyka

muzyka

27-05-2020

 

Temat: Koncert życzeń uczniów.

Wykorzystując dostępne źródła przypomnij jakie znasz rodzaje głosów.

Wyjaśnij pojęcie „chór”.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 03.06.2020 r.

20-05-2020

Temat: Gorąca Grecja i deszczowa Anglia.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 125 – 127.

2. Wyjaśnij pojęcie ” sirtaki”

3. Wykorzystując dostępne źródła, opisz życie i twórczość J.F. Haendla.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 27.05.2020 r.


13-05-2020

Temat: Na południe Europy – Austria i Włochy

1. Przeczytaj z podręcznika str. 122 – 124.

2. Wymień i zapisz trzech klasyków wiedeńskich.

3. Wyjaśnij pojęcie „jodłowanie”.

4. Przypomnij, co wiesz o operze. Wyjaśnij pojęcia: uwertura, scenografia, partytura, batuta,

aria, duet, tercet, kurtyna, akt, scena, libretto operowe.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 20.05.2020 r.


Klasa VI       06.05.2020 r.

Temat: U naszych najbliższych sąsiadów. Rosja i Czechy.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 118 – 121.

2. Wyjaśnij pojęcie „Trepak” oraz znajdź w dostępnych źródłach nazwy innych tańców rosyjskich.

3. Wysłuchaj utworu Bedrich’a Smetana „Wełtawa” z poematu symfonicznego „Moja ojczyzna”

https://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU  i zastanów się w jaki sposób melodia

ilustruje płynącą w rzece wodę?

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 13.05.2020 r.

 


 

29-04-2020

Temat: Zaproszenie na koncert.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 113 – 115.

2. Wyjaśnij słowo „filharmonia” oraz gdzie w Twojej okolicy znajduje się filharmonia.

3. Wyjaśnij pojęcie „akustyka” i jakie ona ma znaczenie w sali koncertowej.

Informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 06.05.2020 r.


   22-04-2020

Klasa VI       22.04.202 r.

Temat: Współcześni wirtuozi – znaczenie improwizacji w jazzie

1. Przeczytaj z podręcznika str. 109 – 112

2. Wymień znanych współczesnych wirtuozów

3. Wyjaśnij pojęcie „alla breve”

4. Jakie znaczenie ma improwizacja w jazzie?

Wszystkie informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 29.04.2020 r.


15.04.2020 r.

Temat: Mistrzowie instrumentów. Niccolo Paganini – kompozytor i wirtuoz skrzypiec.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 104 – 108.

2. Wykorzystując dostępne źródła, opisz sylwetkę Niccolo Paganiniego.

3. Rozwiąż supełek muzyczny oraz wyjaśnij pojęcie „Wirtuoz”.

Wszystkie informację proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 22.04.2020 r.


08-04-2020

Temat: Ocalić od zapomnienia.

  1. Przeczytaj z podręcznika str. 99 – 101
  2. Wymień cechy charakterystyczne dla muzyki podlasia, lubelszczyzny, oraz regionu rzeszowskiego.

Zapisz i prześlij na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 15.04.2020 r.

  1. W kilku zdaniach przedstaw sylwetkę Witolda Lutosławskiego. Korzystając ze strony internetowej

www.lutoslawski.org.pl wymień tytuły utworów instrumentalnych oraz piosenek dla dzieci.

Zapisz i prześlij na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 15.04.2020 r.

 


01-04-2020

Temat: Nasze muzyczne dzieło sztuki.

1. Przeczytaj z podręcznika str. 94 – 98

2. Co to są instalacje dźwiękowe? Zapisz w zeszycie.

3. Rozwiąż supełek muzyczny ze str. 98 oraz znajdź w dostępnych źródłach

wyjaśnienie tego pojęcia.

Odpowiedź proszę przesłać na adres: lukasz.mac@o2.pl do dnia 08.04.2020 r.


Temat: Eksperymenty Kompozytorów XX wieku

  1. Przeczytaj z podręcznika (str. 90 – 92)
  2. Wyjaśnij pojęcie aleatoryzm oraz sonoryzm i zapisz w zeszycie.
  3. Jaka jest różnica pomiędzy tymi nurtami. Odpowiedź proszę wysłać na adres: lukasz.mac@o2.pl