biologia

Home / 7 klasa / biologia

biologia

10-06-2020
Temat:Choroby jako efekt zaburzenia homeostazy.
Proszę zapoznać się z tematem w podręczniku str. 263-265.

04-06-2020
Temat: Współdziałanie układów narządów w utrzymaniu homeostazy.

Proszę przeczytać temat w podręczniku str. 258-262. W zeszycie proszę zapisać co to jest i na czym polega homeostaza.


02-06-2020
Temat: Układ rozrodczy. Rozmnażanie się i rozwój – podsumowanie.
Proszę przeczytać podsumowanie działu w podręczniku str. 252-253. W ramach utrwalenia wiadomości, proszę wykonać w zeszycie zadania ze ” sprawdź, co umiesz” str. 254 – 256.

Bardzo proszę osoby zainteresowane poprawą oceny końcoworocznej o indywidualny kontakt ze mną przez mail (przypominam a_l_i_s@wp.pl ) , bądź przez messenger.
21-05-2020
Temat: Choroby przenoszone drogą płciową oraz zasady ich profilaktyki.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str.249-251. Proszę wypisać w zeszycie rodzaje chorób przenoszonych drogą płciową oraz zasady, których należy przestrzegać, aby do minimum ograniczyć ryzyko zakażenia się wirusem HIV.

19-05-2020
Temat:Rozwój człowieka i potrzeby z nim związane.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 244-248.
Proszę skupić się na charakterystykach poszczególnych etapów rozwoju człowieka po urodzeniu; zapamiętać: kiedy człowiek osiąga dojrzałość fizyczną i psychiczną, na czym polega dojrzałość społeczna oraz jakie czynniki wpływają na długość życia człowieka.

14-05-2020
Temat: Rozwój zarodkowy i płodowy.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku 239-243. Z tej lekcji powinieneś zapamiętać: co się dzieje z zygotą w drogach rodnych kobiety; w jaki sposób rozwijającemu się płodowi jest dostarczany tlen i składniki odżywcze; co może zaburzyć rozwój nienarodzonego dziecka; jaką rolę w rozwoju płodu odgrywa łożysko oraz jak długo trwa ciąża.

13-05-2020
Temat: Cykl miesiączkowy kobiety. Zapłodnienie.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 235-238. Zwróćcie szczególna uwagę na różnice między plemnikiem a komórką jajową, co to jest cykl miesiączkowy i jakie są jego etapy oraz jakie są objawy ciąży.

07-05-2020
Temat: Funkcje żeńskiego układu rozrodczego.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 232-234. W zeszycie proszę krótko opisać zmiany zachodzące w organizmach dziewcząt w okresie dojrzewania płciowego.

05-05-2020
Temat: Budowa żeńskiego układu rozrodczego.
Proszę o przeanalizowanie rycin w podręczniku na 233 stronie. W zeszycie proszę wypisać elementy żeńskiego układu rozrodczego i określić ich funkcje.
Temat: Funkcje męskiego układu rozrodczego.
Proszę o przypomnienie sobie z ostatniej lekcji elementów budowy męskiego układu rozrodczego.
Praca do wykonania: napisz w zeszycie na czym polega funkcjonowanie układu rozrodczego mężczyzny.

28-04-2020

Temat: Budowa i funkcje męskiego układu rozrodczego.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 228-231.
Praca do wykonania:określ funkcje poszczególnych elementów układu rozrodczego mężczyzny.

22-04-2020

KLASA VII
Temat: Narządy zmysłów i układ dokrewny – podsumowanie.

Proszę o przeczytanie podsumowania w podręczniku str. 219-221. W zeszycie proszę zapisać rozwiązania zadań od 12 do 22, ze „sprawdź, co umiesz” z podręcznika ( str. 224-226).


 

16-04-2020

Temat: Działanie hormonów.
Proszę o przeczytanie tematu str. 213-216.
W zeszycie proszę sporządzić notatkę dotyczącą cukrzycy ( wymienić jej objawy oraz określić metody leczenia).

02-04-2020

Temat: Budowa i funkcje układu dokrewnego.
Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 210-212. W zeszycie proszę napisać przez, które narządy są wydzielane i jakie funkcje pełnią następujące hormony: hormon wzrostu, tyroksyna, adrenalina, testosteron, estrogen.

31-03-2020

Temat: Inne zmysły.

Proszę o przeczytanie tematu w podręczniku str. 207-209.

Zadanie do wykonania w zeszycie: opisz , jak powstają wrażenia węchowe, dotykowe i smakowe, i jaką rolę odgrywają w życiu człowieka.

Temat: Ucho- narząd słuchu i równowagi.

Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku str. 203-207.

Z tej lekcji dowiesz się:

– do czego służą uszy;

– jaką drogę pokonuje fala dźwiękowa w uchu;

-dlaczego słyszymy;

-dlaczego utrzymujemy równowagę;

-jak hałas wpływa na nasze zdrowie.

Praca domowa:

Zapisz w zeszycie w formie prostego schematu przebieg drogi, jaką pokonuje fala dźwiękowa w uchu.

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]